+420 777 123 456

Na Poříčí 38, 110 00 Praha 1

Top

Jak přežít Vánoce

Sváteční hodování přijímáme obvykle smířeni s tím, že nasbíráme nějaké to kilo navíc a od ledna se dáme do hubnutí. Co na to jít od lesa a na vánoční čas si udělat strategický plán!!! Zkuste nejdřív trochu počítat. Jediný vanilkový rohlíček v sobě ukrývá kolem 462 kJ. Málokdy zůstane u jednoho. Pět kousků se už pomalu blíží energetické hodnotě lehčího oběda. Stačí však poměrně málo a ze sladké pasti plné tuků vykouzlíte dobrotu, která tělo tolik nezatíží. Bez obav ze změny chuti, vůně nebo konzistence můžete nahradit bílý cukr, mouku i vajíčka.
Cukrovím vánoční nástrahy nekončí. Setkání s přáteli a rodinou jsou obvykle spojeny s alkoholem a dobrým jídlem.

Přinášíme vám pár zajímavých nápadů, jak si zpestřit tradiční vánoční tabuli a jak chytře vyvážit kalorickou nadílku. Cukr, bílá mouka a tuk náš organismus velmi vyčerpávají a překyselují, proto je chytré vyvážit tyto dobroty potravinami plnými živin.

Naplánujte si nepřibrat

Rozhodně si nedávejte přes svátky za cíl velké váhové úbytky. To je velmi nereálný plán. Když váhu udržíte na stejné hodnotě, bude to velký úspěch. Většina lidí ve vašem okolí totiž přes vánoce přibere 2 – 3 kg.

Luxusní potraviny

Raději než velké množství jídla si letos dopřejte opravdový luxus. To znamená dobroty s minimem přidaných konzervantů, barviv a dochucovadel, ideálně i v bio kvalitě. Cenově vás to nakonec vyjde stejně a pro vaše tělo to bude opravdu příjemná změna. Budete mít nejen silnější imunitu, ale i víc energie.

Dopřejte si exotické ovoce a kvalitní zeleninu v bio kvalitě. Ve fresh bedýnkách vám potraviny dovezou až domů. Kromě zeleniny zde nakoupíte i maso a ryby. Čokoládu nakupujte hořkou, bio a nejlépe Fair Trade. V Country Life prodejnách mají zajímavý výběr. Tam také pořídíte kvalitní sušené ovoce a ořechy. Opět většinu v bio kvalitě. Pokud nezvládnete zajít do obchodu, můžete objednat i přes e-shop. Uzeniny vyměňte za sušená masa, margarín za bio máslo a pro pečivo zajeďte do zdravé výživy, kde mají zboží z malých pekáren a určitě celozrnné.

Vyrovnaný příjem

Naplánujte si předem, která jídla budou ta sváteční a kdy budete moci zařadit salátek nebo Výživu. Během jídel s celým příbuzenstvem moc neřešte složení, ale spíš sledujte množství. Raději než stres kolem kalorií si opravdu užijte babiččin úžasný řízek. Ovšem během ostatních jídel si na složení dejte obzvlášť záležet. Zajistěte, aby na talíři převládala dobře ochucená zelenina (salát nebo grilovaná v troubě) a doplňte jí lehkou bílkovinou (luštěnina, tofu, vajíčko, mořské plody…).

Pokud se budete přesouvat po republice, přibalte si na cestu lehkou svačinku v podobě ovoce nebo Výživu jako nízkokalorickou náhradu celého jídla. Snížíte tím celodenní kalorický příjem, a i když sníte k obědu krůtu s knedlíkem, na konci dne bude součet energie díky Výživě k večeři v autě vyrovnaný.

Smažený kapr

Co kdyby smažený kapr počkal až na oběd u rodičů? Doma s partnerem si vánoční večeři udělejte spíš romantickou, děti zase určitě ocení netradiční večeři. Hodí se pečený pstruh na citrónu s lehkým rukolovým salátem a brambory pečené v troubě. Když na kapra přece jenom dojde, nezapomeňte, že pokud bude porce celá ponořená v rozpáleném tuku, nasaje ho méně, než když je tuku v pánvi jen na dně. Pokud máte k dispozici fritovací hrnec, tak ho určitě využijte. Ihned po usmažení položte porci ryby na ubrousek a vysajte přebytečný tuk.

Cukroví

Máme pro vás zdravé a hlavně osvědčené vánoční cukroví v podobě e-knížky Zdravé vánoční pečení. Ač není v žádném z receptů použitý cukr ani ztužený tuk, chutnají výtečně. Celou sérii deseti receptů můžete získat na naší speciální Vánoční konzultaci nebo si je objednat telefonicky nebo emailem. Pošleme vám jí pak v podobě e-knížky za 250 Kč.

vanoce3

Prevencí přejedení se cukrovím je nemít ho stále na očích. Desetkrát kolem mísy s cukrovím projdete bez povšimnutí, ale nakonec si stejně vezmete. Množství cukroví snědeného za den si naplánujte, dejte na talířek a v klidu a bez výčitek snězte. Většině z nás projde bez přibírání asi tak 3 – 5 kousků. Metoda „méně je vlastně více“ se dá aplikovat také při výrobě bramborového salátu a smažení kapra. Nemusíte navařit jídla na 3 dny, ale jen přesný počet porcí na štědrovečerní tabuli.

 

Silvestr a návštěvy

Štědrovečerním hodováním svátky nekončí, naopak, kolotoč návštěv právě začíná. Obložené chlebíčky se salámem a paštikou vyměňte za pomazánky. Tvaroh jako základ doplněný o některou z chuťově zajímavých ingrediencí – parmazán, vajíčka, rybičky, česnek, pesto, zelené bylinky, sušená rajčata nebo křen. Další varianty zdobení jsou uzený losos, avokádo, rajčata s cibulkou nebo pomazánka z cizrny zvaná „Hummus“. Že je dobré vyměnit bílou veku za celozrnné pečivo, není nutné zdůrazňovat. Zvýšením obsahu vlákniny předejdete zácpě a velkým chutím na sladké.

 

Předvánoční konzultace

Pro ty z vás, kteří máte i tak velký strach, že přes svátky váhu neudržíte, máme připravenou speciální vánoční konzultaci, během které společně vymyslíme „osobní plán“ na to, jak přežít právě ty vaše vánoce. Na konzultaci se můžete objednat telefonicky 603 460 311 nebo emailem recepce@wellnessia.cz.

Držím palce!

Monika Divišová, nutriční poradce a ředitelka centra Wellnessia

Share
Andrea Pudlovská

Zatím žádné komentáře

Sorry, the comment form is closed at this time.

#Wellnessia

Wellnessia footer 1Wellnessia footer 2Wellnessia footer 3Wellnessia footer 4Wellnessia footer 5Wellnessia footer 6Wellnessia footer 7Wellnessia footer 8
Wellnessia YouTube +420 603 460 311 info@wellnessia.cz Na Poříčí 38, 110 00 Praha 1
Wellnessia
YouTube
+420 603 460 311
info@wellnessia.cz
Na Poříčí 38, 110 00 Praha 1

Copyright 2016© Wellnessia s.r.o., IČ: 48111716

Cookie policy | Mapa webu

Copyright 2016© Wellnessia s.r.o., IČ: 48111716 | Cookie policy | Mapa webu